Beroepsopleidingen voor bedrijven
Langdurig verzuim en re-integratietrajecten goed aansturen is voor bedrijven cruciaal, net als het correct toepassen van de Wet verbetering Poortwachter. Veel bedrijven hebben een Casemanager aangesteld die het eerste aanspreekpunt is voor werknemers die vragen en problemen hebben bij verzuim als gevolg van ziekte en arbeidsongeschiktheid.
Bedrijven kiezen steeds vaker voor een eigen Arbeidsdeskundige – in nauwe samenwerking met de Bedrijfsarts en de Casemanager – die zorgt voor advies en begeleiding bij vraagstukken rond de belastbaarheid van de zieke medewerker in relatie tot de eisen die de functie stelt. Goed opgeleide Casemanagers en HR-professionals vormen zo de basis van jouw verzuimbeleid en employability, gericht op de duurzame inzetbaarheid van werknemers.
Krijg grip op ziekteverzuim en leer de regie te houden op dit speelveld met de beroepsopleidingen van Scolea. Zo haal je de know how binnen in je eigen bedrijf en ben je niet afhankelijk van externe partijen. Investeer daarom in opleidingen en leid je personeelsfunctionarissen of HR-werknemers op tot deskundige arbeidsdeskundigen en/of casemanagers.
Word verzuim- en re-integratie specialist
Wil je graag aan de slag voor als Arbeidsdeskundige of Casemanager? Met een opleiding van Scolea word je gecertificeerd tot specialist, kun je maatwerk leveren voor jouw bedrijf en ben je op de hoogte van de huidige wet- en regelgeving die in jouw takenpakket belangrijk zijn.